استفاده غیرمجاز از پهنای باند بین‌الملل

Facebook Twitter Linkedin Instagram YouTube VK Xing
()

استفاده غیرمجاز از پهنای باند بین‌الملل ،  استفاده غیرمجاز از پهنای باند بین‌الملل (ترمینیشن)، مصداق بزه رایانه‌ای است.

مرجع صدور: شعبه ۳۸ دادگاه تجدید نظر استان تهران

مستندات ماده ۷۵۲ قانون مجازات اسلامی (ماده ۲۴ قانون جرایم رایانه‌ای)
تاریخ رای نهایی: ۱۳۹۲/۰۸/۱۹ شماره رای نهایی: ۹۲۰۹۹۷۰۲۲۳۸۰۱۱۴۳

استفاده غیرمجاز از پهنای باند بین‌الملل - آرش علیزاده نیری
استفاده غیرمجاز از پهنای باند بین‌الملل – آرش علیزاده نیری

رای بدوی

در خصوص اتهام الف.ن. فرزند ع. دایر بر استفاده غیرمجاز از پهنای باند بین‌الملل (ترمینیشن) به شرح کیفرخواست صادره از دادسرای عمومی و انقلاب تهران، با بررسی جامع اوراق و محتویات پرونده، شکایت شرکت ارتباطات زیرساخت کشور و کشف تجهیزات مختص امر ترمینیشن از مکان مربوط به متهم و اقرار متهم و پاسخ استعلام آزمایشگاه دیجیتال ناجا و سایر قرائن و امارات موجود در پرونده با احراز بزهکاری متهم و با استناد به ماده ۷۵۲ قانون مجازات اسلامی به پرداخت سیصد میلیون ریال جزای نقدی محکوم می‌نماید. رأی صادره حضوری و ظرف مهلت بیست روز پس از ابلاغ، قابل اعتراض در محاکم تجدیدنظر استان تهران است.
رئیس شعبه ۱۰۳۳ دادگاه عمومی جزایی تهران ـ پاشازاده

 

رای دادگاه تجدید نظر

در خصوص تقاضای آقای الف.ن. فرزند ع. محکوم‌علیه دادنامه قطعی شماره ۹۱۰۹۹۷۰۲۲۳۸۰۱۱۲۸ مورخ ۲۰/۸/۹۱ صادره از این دادگاه (شعبه سی و هشتم دادگاه تجدیدنظر استان تهران) مبنی بر اعمال تخفیف در مجازاتش، با استناد به اعلام رضایت شاکی و با نگرش در مجموعه اوراق و محتویات پرونده نظر به اینکه بزه عنوان شده از جمله جرایم غیرقابل گذشت بوده و دادنامه صادره از دادگاه نخستین در تاریخ ۲۰/۸/۹۱ در اجرای دادنامه فوق‌الذکر قطعیت یافته و محکوم‌علیه پس از قطعیت حکم رضایت منجز خود را به شرح رضایت‌نامه ابرازی مورخ ۵/۶/۹۲ اعلام نموده است؛

بنابه مراتب مرقوم موجبات اعمال کیفیات مخففه فراهم بوده و دادگاه مستنداً به ماده ۲۷۷ قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور کیفری با رعایت ماده ۱۹ قانون مجازات اسلامی اول اردیهشت ماه هزار و سیصد و نود و دو مبلغ سیصد میلیون ریال جزای نقدی مقرر در حکم را به مبلغ یکصد و هشتاد میلیون ریال تقلیل و تخفیف می‌دهد.

رأی صادره قطعی است.
رئیس شعبه ۳۸ دادگاه تجدیدنظر استان تهران ـ مستشار دادگاه
دادگرنیا ـ صادقی

استفاده غیرمجاز از پهنای باند بین‌الملل

برابر دادنامه شماره ۹۱۰۹۹۷۰۲۲۳۸۰۱۱۲۸ مورخ ۲۰/۸/۹۱ صادره از این دادگاه آقای الف.ن. فرزند ع. به اتهام استفاده غیرمجاز از پهنای باند بین‌المللی به پرداخت سیصد میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم گردیده، سپس نامبرده در تاریخ ۱۶/۷/۹۲ و ۵/۸/۹۲ یک سوم جزای نقدی را پرداخت نموده، محکوم‌علیه تقاضای صدور حکم به تعلیق اجرای مجازات نموده و دادیار اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب تهران با تقاضای محکوم‌علیه موافقت نموده. بر این اساس دادگاه به استناد ماده ۴۶ قانون مجازات اسلامی ۱۳۹۲ و بندهای ب و ت ماده ۴۰ قانون مذکور قرار تعلیق اجرای باقیمانده کیفر تعیین شده را به مدت سه سال صادر می‌نماید. چنانچه در این مدت مرتکب جرایم مذکور در ماده ۵۲ قانون مجازات اسلامی نگردد محکومیت تعلیقی بلااثر می‌گردد، در غیر این صورت مطابق ماده ۵۰ قانون مذکور اقدام می‌گردد. رأی صادره قطعی است .
رئیس شعبه ۳۸ دادگاه تجدیدنظر استان تهران ـ مستشار دادگاه
دادگرنیا ـ صادقی

استفاده غیرمجاز از پهنای باند بین‌الملل

در خصوص تجدیدنظرخواهی آقای الف.ن. فرزند ع. با وکالت آقای م.ح. نسبت به دادنامه شماره ۹۱۰۹۹۷۳۱۹۰۸۰۰۶۴۹ مورخ ۲۸/۶/۹۱ صادره از شعبه ۱۰۳۳ دادگاه عمومی جزایی تهران که متضمن محکومیت مشارالیه به پرداخت مبلغ سیصد میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت از حیث اتهام استفاده غیرمجاز از پهنای باند بین‌المللی (ترمینیشن) است، با نگرش در مجموعه اوراق و محتویات پرونده بالاخص کشف تجهیزات مختص ترمینیشن در محل متعلق به متهم اقرار و اذعان تجدیدنظرخواه به نصب تجهیزات مرقوم در منزلش به‌شرح مندرجات صفحه بیست و هفتم و بیست و نهم پرونده،

پاسخ استعلام از آزمایشگاه دیجیتال ناجا نظر به اینکه از ناحیه تجدیدنظرخواه ایراد و اعتراض موجه و مدللی که موجبات نقض و گسیختن رأی صادره را فراهم آورد به عمل نیامده و بر مبانی استدلال و استنباط دادگاه نخستین در احراز و تشخیص بزهکاری تجدیدنظرخواه و صدور حکم بر همین مبنا خدشه و خللی مترتب نیست، لذا دادگاه ضمن رد تجدیدنظرخواهی عنوان شده دادنامه معترض‌عنه را با استناد به بند الف ماده ۲۵۷ قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور کیفری تأیید و استوار می‌نماید. رأی صادره قطعی است .
رئیس شعبه ۳۸ دادگاه تجدیدنظر استان تهران ـ مستشار دادگاه
دادگرنیا ـ آروین

 

تعیین وقت مشاوره با هماهنگی قبلی

جهت اخذ مشاوره در مورد این موضوع با ما تماس بگیرید

تلفن همراه : ۰۹۱۲۲۰۹۱۵۷۵

تلفن ثابت : ۸۸۰۷۱۵۱۹

آرش علیزاده نیری

وکیل پایه یک دادگستری

عضو کانون وکلای دادگستری مرکز

متخصص در زمینه جرایم رایانه ای

در صورت مفید بودن لطفا امتیاز دهید.

لطفا برای رای دادن بر روی ستاره ها کلیک نمایید

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *