آیا گزارشات پلیس فتا قابل اعتراض است ؟

Facebook Twitter Linkedin Instagram YouTube VK Xing
()

آیا گزارشات پلیس فتا قابل اعتراض است ؟ این سوالی است که این روز ها از من به عنوان وکیل دادگستری پرسیده می شود.

برای پاسخ به پرسش با طرح یک پرونده واقعی شروع خواهم کرد.

آیا گزارشات پلیس فتا قابل اعتراض است ؟

آیا گزارشات پلیس فتا قابل اعتراض است - وکیل جرایم رایانه ای - سایبری
آیا گزارشات پلیس فتا قابل اعتراض است – وکیل جرایم رایانه ای – سایبری

شخصی علیه موکل تحت عنوان مجرمانه توهین از طریق فضای سایبری در دادسرای جرایم رایانه ای ( دادسرای ناحیه ۳۱ ) شکایت کرده بود ، موکل شخصی محترم و شریف و به نظر نمی رسید که مرتکب چنین عملی شده باشد ، متعاقبا با قبول وکالت ایشان پرونده را مطالعه نمودم و تنها دلیلی که در پرونده وجود داشت گزارش پلیس محترم فتا مبنی بر کشف شماره همراه متعلق به موکل بود.

برای اولین اقدام از بازپرس محترم درخواست شد نحوه دستیابی شماره همراه اعلام شود که پس از چند بار مکاتبه گزارشی از طرف پلیس محترم فتا مبنی بر نحوه دسیابی به شماره همراه ارایه گردید.

در گزارش قید شده بود که با روش های پلیسی و … این شماره به دست امده . با توجه به متزلزل بودن گزارش به آن اعتراض و درخواست کارشناس متخصص در حوزه ای تی ( جرایم رایانه ای ) نمودم و بازپرس محترم احدی از بهترین کارشناسان رسمی دادگستری مورد اعتماد را معرفی نمودند.

پس از تشکیل جلسه با کارشناس محترم و ارایه دلایل و نقد نظریه پلیس فتا کارشناس محترم نظریه خود را دال بر عدم احراز روش دستیابی به شعبه تقدیم نمودند که در نهایت تحت شرایطی منجر به حل و فصل پرونده گردید و نهایتا قرار منع تعقیب به نفع موکل صادر گردید.

نتیجه :

هر چند گزارشات پلیس محترم فتا دارای ارزش اثباتی و راه گشاست همیشه این امکان وجود دارد که بنا بر محدودیت های دعاوی سایبری یا دارای اشتباه باشد و یا با قواعد حقوقی سازگار نباشد ، لذا تطبیق اینکه چقدر گزارش پلیس محترم فتا قابلیت استفاده دارد نیاز به بررسی دقیق در هر دو زمینه حقوقی و رایانه ای دارد و می بایست در این موارد به وکلایی مراجعه گردد که در هر دو زمینه دارای تخصص و تجربه عملی باشند.

 

تعیین وقت مشاوره با هماهنگی قبلی

جهت اخذ مشاوره در مورد این موضوع با ما تماس بگیرید

تلفن همراه : ۰۹۱۲۲۰۹۱۵۷۵

تلفن ثابت : ۸۸۰۷۱۵۱۹

آرش علیزاده نیری

وکیل پایه یک دادگستری

متخصص در زمینه جرایم رایانه ای

عضو کانون وکلای دادگستری مرکز ( تهران )

در صورت مفید بودن لطفا امتیاز دهید.

لطفا برای رای دادن بر روی ستاره ها کلیک نمایید

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *