نقش امنیت رمز ارز ها در تجارت شما

Facebook Twitter Linkedin Instagram YouTube VK Xing
()

امنیت رمز ارز ها در تجارت شما : شما احتمالاً درباره بیت کوین و سایر اشکال دیجیتال ارز رمزنگاری شده شنیده اید. اعتقاد بر این است که ارزهای رمزنگاری شده از این قبیل آینده مالی جهانی را تغییر می دهد ، , و این تغییر بر چگونگی امنیت این اوراق بهادار در آینده تأثیر می گذارد. اما با افزایش ارز های رمزنگاری شده ، خطر جرایم اینترنتی اضافه می شود که فقط امنیت سایبری رمزنگاری مناسب می تواند این مشکل را حل کند.

امنیت رمز ارز ها در تجارت شما - آرش علیزاده نیری
امنیت رمز ارز ها در تجارت شما – آرش علیزاده نیری

اکنون تعداد بسیار زیادی از انواع مختلف ارزهای رمزپایه استفاده می شود و هر روز ارزهای بیشتری در بازار عرضه می شوند. این فناوری که در پشت ارز رمزنگاری شده قرار دارد ، هم به موسسات و هم به مردم اجازه می دهد بدون نیاز به بانک ها ، دولت ها و سایر واسطه ها معاملات انجام دهند.

این دارایی های دیجیتالی غیرمتمرکز و مستقل هستند و بدون بانک های مرکزی فعالیت می کنند. این باعث می شود آنها مقرون به صرفه و بدون هزینه باشند. این واقعیت به تنهایی فرصت خوبی را برای شرکت ها و افراد برای کسب ثروت فراهم می کند و دقیقاً به همین دلیل است که هر حرفه ای و بیزینس منی باید نگران امنیت سایبری و مخاطرات حقوقی استفاده از این نوع ارز ها باشد.

با این حال ، جایی که فرصتی برای کسب درآمد وجود دارد ، همیشه کسانی نیز هستند که می خواهند آن را پس بگیرند. با ادامه رشد ارز رمزنگاری شده ، آنها هدف اصلی برای مجرمین اینترنتی خواهند بود . بنابراین اگر در حال حاضر روی رمزنگاری سرمایه گذاری می کنید ، خوب است که به فکر امنیت سایبری رمزنگاری مناسب باشید.

امنیت رمز ارز ها

رمز ارز چیست؟

ارز رمزپایه یک شکل الکترونیکی از دارایی دیجیتالی یا پول است که به عنوان وسیله مبادله عمل می کند. این نوعی پرداخت الکترونیکی است که از رمزنگاری برای تأمین امنیت بیشتر هنگام انجام معاملات استفاده می کند.

ترفند این نوع ارز این است که دولت ها و نهادهای نظارتی هنجارهای تجاری مناسب و ساختارهای قانونی مناسب برای مدیریت و اداره ارزهای رمزپایه را کشف نکرده اند. این جایی است که هم نقطه قوت این دارایی هاست و هم مجرمان اینترنتی می توانند از آن بهره مند شوند.

ظهور جرایم اینترنتی و امنیت سایبری

عدم تمرکز ارز رمزنگاری شده فرصتی عالی برای مجرمان اینترنتی است. مجرمان اینترنتی می توانند پلت فرم های معاملات ارزهای رمزنگاری شده را هک کرده و وجوه را سرقت کنند. Cryptocurrency در حال حاضر ترجیحی ترین شکل تبادل در موارد حملات باج افزار است.

حوادث Ransomware معمولاً موضوع مشترکی دارند. مجرمان اینترنتی می توانند هنگام درخواست باج با ارزهای دیجیتال ، هویت واقعی خود را پنهان کنند. هنگام انجام مبادله ، آنها می توانند ارزهای رمزپایه را به راحتی به اشکال سنتی تبدیل کنند بدون اینکه هرگز کشف شوند.

و همچنین به دلیل عدم وجود نظارت مرجعی نیست که بتوان با حکمقضایی نسبت به عودت وجوه تحصیل شده اقدام نمود ، لذا وجهی که پرداخته شود دیگر قابل بازگشت حتی با حکم قضایی نیز نخواهد بود.

آنها می توانند به هر تجارتی حمله کرده و با ارزهای دیجیتال باج بخواهند زیرا این نوع جرایم اینترنتی غیرقابل ردیابی است و هیچ مدرکی به مجرمان منتسب نمی شود. با انتشار ارزهای رمزنگاری شده در دنیای تجارت ، جرایم اینترنتی در این زمینه به مرور به یک تهدید واقعی تبدیل شده است.

بازیگران مجرمانه بیشتر و بیشتر تلاش می کنند از دارایی های دیجیتال برای حفظ فعالیت های غیرقانونی خود در زیر رادار استفاده کنند. علاوه بر این ، ارزهای رمزپایه راهی عالی برای پول شویی است.

ارز رمزنگاری شده چگونه بر امنیت تجارت شما تأثیر می گذارد

گرچه ارز رمزنگاری شده ممکن است طلوع عصر جدیدی باشد ، اما دارای همتای خود است که چندان محبوب نیست – جرایم رایانه ای.

که جرایم رایانه ای انواع مختلفی دارد ، از باج افزار گرفته تا کلاهبرداری از طریق ایمیل. حقیقت این است ، مجرمان اینترنتی عاشق پولشویی و برنامه ریزی مشاغل با استفاده از کلاهبرداری ارزهای رمزپایه هستند.

پس جرایم رایانه ای برای ارز های رمزنگاری شده چه معنی برای تجارت شما خواهد داشت ؟

ارزهای رمزپایه کاملاً غیرمتمرکز هستند ، هیچ مرجع مرکزی برای نظارت بر معاملات و فعالیت های رمزنگاری کلی وجود ندارد. علاوه بر این ، ارزهای رمزنگاری شده شامل سطوح پایین مقررات هستند ، این ارزهای رمزپایه را به یک پناهگاه جنایتکار تبدیل می کند. هر مشاغلی که از ارزهای رمزپایه استفاده می کند ، هدف است مگر اینکه اقدامات امنیتی سایبری آن را افزایش دهد. مجرمان اینترنتی می توانند ارزهای مجازی را خریداری یا بفروشند بدون اینکه هرگز کشف شوند و به همین دلیل تعقیب قضایی بسیار مشکلی را خواند داشت.

از این گذشته ، همه مشاغلی که با استفاده از ارزهای رمزپایه مبادله می کنند ، در معرض خطرات زیادی قرار دارند. کاربران بورس و معامله گران ارزهای رمزپایه خطر معامله بدی دارند که می تواند زیان قابل توجهی به همراه داشته باشد. در اینجا برخی از رایج ترین خطرات مربوط به امنیت سایبری آورده شده است:

فیشینگ

یک کمپین فیشینگ پلتفرم های معاملاتی را با هدف اصلی دزدیدن اعتبار کاربر که کلاهبرداران می توانند برای درخواست سود یا باج استفاده کنند ، هدف قرار می دهد.

پلتفرم های تجاری هک شده

مجرمان اینترنتی با سرقت وجوه کاربران ، پلتفرم تجاری را به خطر می اندازند.

فرم های ثبت نام

مجرمان اینترنتی اطلاعات کاربران را می دزدند. سپس برای سودآوری آن را در بازار سیاه می فروشند.

برنامه های شخص ثالث

این یک روش عالی برای مجرمان اینترنتی برای سرقت اطلاعات کاربر شما و استفاده از آنها برای هدف قرار دادن حملات بعدی است.

بدافزار

بدافزار مربوط به Cryptocurrency وارد دستگاه های استخراج می شود و منابع ماینینگ رایانه آلوده را سرقت می کند. همچنین می تواند برای سرقت ارزهای رمزپایه از کیف پول های آنلاین مورد استفاده قرار گیرد.

بهترین راه برای محافظت از تجارت خود در برابر این حملات سایبری ، اجرای پروتکل ها و روشهای امنیت سایبری رمزنگاری شده و همچنین احتیاط بیشتر با برنامه ها و سایتهایی است که استفاده می کنید.

بیشتر اوقات ، اگر یک تجارت از سطح بالایی از امنیت سایبری استفاده کند ، هکرها منصرف می شوند. همانطور که جرایم اینترنتی در حال افزایش است ، ابتکار عمل برای اطمینان از تنظیم و نظارت بر مبادلات ارزهای رمزنگاری شده به ایمن ترین شکل ممکن نیز وجود دارد. برای کمک به هرگونه خدمات امنیت سایبری ، یا مشاوره و خدمات فناوری اطلاعات ، می توانید با شرکت هایی که در این زمینه همکاری دارند ارتباط برقرار نمایید تا پیش از ایجاد اشکالات جبران ناپذیر پیشگیری نمایید.

 

تعیین وقت مشاوره با هماهنگی قبلی

جهت اخذ مشاوره در مورد این موضوع با ما تماس بگیرید

تلفن همراه : ۰۹۱۲۲۰۹۱۵۷۵

تلفن ثابت : ۸۸۰۷۱۵۱۹

آرش علیزاده نیری

وکیل پایه یک دادگستری

متخصص در زمینه جرایم رایانه ای

عضو کانون وکلای دادگستری مرکز ( تهران )

در صورت مفید بودن لطفا امتیاز دهید.

لطفا برای رای دادن بر روی ستاره ها کلیک نمایید

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *