حق بیمه مضاعف تامین اجتماعی

Facebook Twitter Linkedin Instagram YouTube VK Xing
()

حق بیمه مضاعف تامین اجتماعی یکی از مشکلاتی است که برای شرکت های تجاری عموما پیش می اید چرا که نظارت و بازرسی سازمان محترم تامین اجتماعی گاها دچار اشکال می شود و از این راه ضرر های هنگفتی به شرکت ها وارد می شود که در این مقال بدوا توضیحی نسبت به موضوع و سپس نمونه رای اخذ شده ارایه خواهد شد.

 

حق بیمه مضاعف چیست ؟

حسب قانون کار شرکت ها می بایست نسبت به پرداخت حق بیمه پرسنل خود اقدام نمایند ، حضور یا عدم حضور پرسنل شرکت بیانگر تعداد نفرات پرداختی حق بیمه است که از طریق لیست ماهانه به سازمان تامین اجتماعی اعلام می شود.

با توجه به اینکه ترک کار پرسنل از طریق اعلام در لیست بیمه شرکت ها به سازمان اعلام میشود ، پس با این ساز و کار چه طور ممکن است که حق بیمه مضاعف برای شرکت ها ایجاد شود ؟

برای پاسخ به این سوال باید بدانیم که سازمان تامین اجتماعی برای تشخیص تعداد پرسنل شرکت ها از دو روش استفاده میکند :

 

  • لیست بیمه که شرکت ها اعلام می نمایند
  • بازرسی سازمان از محل کارگاه ها

 

فراموشی درج خاتمه کار و موضوع بازرسی یکی از مشکلاتی است که باعث ایجاد حق بیمه مضاعف می شود بعضا دیده می شود که کارفرما ختم همکاری کارمند خود را اعلام نمی نماید و یا بازرس سازمان بنا به دلایلی در ارایه لیست پرسنل شرکت دچار اشتباه می شوند.

 

و در نهایت سازمان بر اساس دو نحوه تشخیص تعداد پرسنل و در صورت عدم پرداخت حق بیمه متصوره اقدام به صدور اعلامیه بدهی می نماید و در صورت عدم تمکین کارفرما اجراییه صادر و اقدام به وصول مطالبات ادعایی خود می نماید.

 

روش های حل اختلاف

کارفرمایی که به طرفیت ایشان اعلام بدهی صادر گردیده در صورت عدم قبول می توانند از چندین روش اقدام به اعتراض به اعلامیه بدهی نمایند.

 

  • از طریق اعتراض در سازمان تامین اجتماعی
  • در صورت عدم حصول نتیجه مطلوب با رعایت موازین قانونی اعتراض در دیوان عدالت اداری

 

دادنامه

موکل در این پرونده مدعی اعلام خاتمه همکاری دو نفر از پرسنل بود و در سازمان تامین اجتماعی نیز به اعلامیه بدهی اعتراض نموده بود که پس از عدم حصول نتیجه مطلوب به اینجانب به عنوان وکیل دادگستری مراجعه نمود ، پس از بررسی موضوع دادخواستی تحت عنوان اعلام ابطال اعلامیه بدهی تقدیم دیوان عدالت اداری گردید که نتیجتا دادنامه زیر به نفع موکل صادر و ابلاغ گردید .

 

حق بیمه مضاعف تامین اجتماعی وکیل شرکت های تجاری
حق بیمه مضاعف تامین اجتماعی وکیل شرکت های تجاری

 

تعیین وقت مشاوره با هماهنگی قبلی

جهت اخذ مشاوره در مورد این موضوع با ما تماس بگیرید

تلفن همراه : ۰۹۱۲۲۰۹۱۵۷۵

تلفن ثابت : ۸۸۰۷۱۵۱۹

آرش علیزاده نیری

وکیل پایه یک دادگستری

متخصص در زمینه دعاوی شرکت های تجاری

عضو کانون وکلای دادگستری مرکز ( تهران )

در صورت مفید بودن لطفا امتیاز دهید.

لطفا برای رای دادن بر روی ستاره ها کلیک نمایید

Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *